BNKI KundeFokus er et koncept, som er målrettet de proaktive entreprenører og rådgivere i den danske bygge- og anlægsbranche, som ønsker at arbejde aktivt med udvikling af samarbejde med sine kunder, og heraf sikre en endnu højere kundetilfredshed og -loyalitet.
Derfor bygger BNKI KundeFokus tankegangen på proaktive kundetiltag og kundetilfredshedsmålinger på alle virksomhedens væsentligste byggeprojekter, som sikrer, at der kan gøres de nødvendige samarbejdsrettede initiativer undervejs i projektsamarbejdet.
Statistisk vokser bundlinjen i takt med kundens tilfredshed. Derfor understøtter BNKI KundeFokus entreprenøren med proaktive rådgivningsindsatser gennem hele projektforløbet:
- Byggestart: Forventningsafstemning med din kunde
- Undervejs: Løbende Evaluering og opfølgning med din kunde
- Midtvejs: Midtvejsmåling
- Afslutning: Slutmåling
Rådgivning fra start til slut hjælper projektteamet til at opnå et systematisk Kundefokus. Med støtte fra BNKI kan projektledelsen afholde proaktive tiltag gennem byggesagen.
Læs mere omkring De Proaktive Kundetiltag her
Effekten ved Kundefokus på et byggeprojekt er derfor både øget motivation og stærke kompetencer til medarbejderne.
Dette styrker kundens loyalitet og dermed muligheden for nye byggeprojekter sammen, mens kunden også fortæller om sine gode oplevelser til andre.
Overblik over alle projekter og tiltag via egen portal på www.BNKI.dk er et effektivt ledelsesværktøj, når der eksempelvis laves intern opfølgning på månedsmøder. Ligeledes kan BNKI halvårligt eller årligt bistå med analyse af alle projekter på tværs, og kan dermed danne grundlag for vigtige beslutninger om brede tiltag for virksomheden.
Læs mere om BNKI Dashboardet og årsrapporter her
Læring og kompetenceudvikling gennem Kundefokuserede indsatser undervejs i projektet sikrer kvalitet i projektledelsens tiltag, hvilket danner forudsætningerne for udvikling af en stærk kundekultur.