Nyheder

Relaterede nyheder


3 ting der hjælper dig til at skabe øget værdi og kvalitet i din leverance

30. september 2016 - Af Rasmus Wiborg Steen

Jeg har gennem en længere årrække haft fornøjelsen af at forholde mig til mange virksomheders kunderelationer. For enhver kunderelation er fundamentet naturligvis, at leverandøren har en grundydelse, der tilfredsstiller kundens grundlæggende behov.

 

Men når det er sagt, så er min oplevelse, at der er kæmpe forskel på den kvalitet, kunderne oplever af leverancerne.

 

Oftest giver leverandørerne udtryk for, at de har gjort det nødvendige for at levere det aftalte.

 

Men når regnskabet skal gøres op, så er det kunden der afgør, om der er leveret kvalitet i og omkring det aftalte.

 

Når jeg så har stået i krydsilden og forholdt mig til de samlede oplevelser gennem projektet eller leverancen, så er det entydigt, at det er konsekvensen af helheden – altså alt fra selve produktet til den nødvendige involvering, den gode rådgivning og kommunikation mv. – der er udslagsgivende for, om kunden oplever værdi og kvalitet i leverancen. Faktisk er erfaringen, at det er sekundærydelserne, altså det, der omkranser leverancen, der skaber den faktiske tilfredshed. Selve produktet, det er blot en forventet forudsætning, der ikke i sig selv skaber tilfredshed.

 

De 3 vigtige opgaver der er med til at øge værdien og kvaliteten af din leverance:

 

1. Hav sans for detaljendet er helheden af alle detaljer der afgør, om du får tilfredse kunder

 

2. Synliggør dine ydelserikke alene produktet; kunsten er at gøre opmærksom på de gode sider og små detaljer, der pakker ydelsen ind, og øger værdien for kunden

 

3. Styr kundens forventninger – vi bruger ofte for mange vatord som ”god service” eller ”hurtig levering”. Det er for upræcist. Styr kundens forventninger bedre: ”Du får et løsningsforslag på onsdag kl. 11.35”. Så afskaf vatordene!

 

God fornøjelse.

 

Rasmus Steen Malmstrøm

Bülow Management

3 ting der hjælper dig til at skabe øget værdi og kvalitet i din leverance

Faktabox:


Øge værdi ved:

  • - 1. Hav sans for detaljen
  • - 2. Synliggør dine ydelser
  • - 3. Styr kundens forventninger

BNKI er udviklet og drives af