Nyheder

Relaterede nyheder


Fortsat fokus på kundetilfredshed når Nøgletalsevaluering gøres frivillig

12. oktober 2015 - Af Rasmus Wiborg Steen

Den 9. oktober 2015 oplyste bl.a. Transport- og Bygningsministeriet i en pressemeddelelse, at reglerne omkring nøgletalsevaluering i statsligt og alment byggeri ophæves og gøres frivilligt pr. 1. november 2015.

 

For byggerier udbudt før den 1. november 2015 gælder lovkravet om evaluering.

Som det hidtil har været indenfor for kommuner og regioner, er det nu også frivilligt inden for statsligt og alment byggeri efter den 1. november.

 

Fastholder nøgletalsevaluering sammen med vore kunder

Bülow Management fastholder BNKI Evalueringskonceptet (Byggeriets Nøgletals og KundeIndeks). Vi har en lang række faste kunder, som fortsat vælger at bruge evalueringer med henblik på at

 

  •      - Benchmarke og have et markedsfokus
  •      - Konkurrere på kvalitet og kundefokus
  •      - Intern læring og forretningsudvikling

 

Vi vil i øvrigt byde ind til en bred dialog omkring den fortsatte nødvendige udvikling af et frivilligt nøgletalssystem, så det sikres i fremtiden at skabe øget værdi.

 

Proces- og kundefokus

Sammen med vores faste kunder har vi i fællesskab stor succes med at opnå et systematisk proces- og kundefokus. For en lang række virksomheder handler BNKI ikke alene om en slutmåling, men i højere grad om at udvikle den interne forretning gennem et proaktivt kundefokus.

 

Fra byggeprojektets start arbejdes systematisk med kortlægning af kundens forventninger og succeskriterier. Dette anvendes i planlægningen af egne byggeprocesser. Undervejs i projektet følges løbende op på kundens oplevelser og tilfredshed. Dette skaber et værdifuldt og lærerigt proces- og kundefokus.

 

Virksomhederne når målet via en evaluering og kundetilfredshedsmåling. Den medvirker som katalysator til fra start at sikre en fokuseret indsats for at højne kundens oplevelse gennem byggeprojektet. Dette har i øvrigt været anvendt mange andre brancher i en mange år.

 

Aktuelt øger store entreprenørvirksomheder deres indsats omkring kundefokus og evaluering

Uafhængigt af lovkrav vælger flere virksomheder i øjeblikket at øge deres fokus på kundetilfredshed og det altafgørende procesfokus. Det er bevist, at et systematisk kundefokus fra start til slut medvirker til bl.a.:


    •      - Foregribe udfordringer
  •      - Planlægge proaktivt
  •      - Opnå kundefokus og forbedret kundetilfredshed
  •      - Opnå forbedringer i bl.a. samarbejde
  •      - Forbedret økonomi

 

Opbakning fra både mindre, mellemstore og markedsledende entreprenørvirksomheder

Bülow Management har en positiv opbakning fra både mindre, mellemstore og markedsledende virksomheder i byggebranchen til at opretholde og forbedre et evalueringskoncept, der sikrer markedsfokus og benchmarking. Men vigtigst af alt; opretholder den afgørende og positive udvikling internt til gavn for kunden og virksomheden.

 

Spørgsmål til ovenstående kan rettes til Analysechef Rasmus Wiborg Steen eller Adm. Direktør Jan Wittrup på 70 20 30 06.  

Fortsat fokus på kundetilfredshed når Nøgletalsevaluering gøres frivillig

Faktabox:


Spørgsmål til nyheden kan rettes til Analysechef Rasmus Wiborg Steen eller Adm. Direktør Jan Wittrup på 70 20 30 06.

BNKI er udviklet og drives af